Stres związany z egzaminem dotyczy większości uczniów w różny sposób. Ważne jest, aby zarządzać tym stresem i znaleźć małe sposoby na wyeliminowanie ryzyka wypalenia.

Dla niektórych uczniów, egzaminy mogą być lekkie, stress jest dla nich drugą naturą i mogą zdać egzamin z zamkniętymi oczami. Ale dla innych spocone dłonie i palpitacje serca są tylko częścią najgorszego i wydaje się, że nic nie jest bardziej niemożliwe niż załamanie. Oto kilka przydatnych wskazówek, które mogą pomóc rozproszyć stres i upewnić się, że można przejść przez okres egzaminacyjny bez problemu.

Zrób sobie regularne przerwy i zaplanuj zabawne rzeczy, na które z niecierpliwością czekasz.

Nawet najbardziej intensywny rozkład zajęć egzaminacyjnych zapewni trochę czasu na przerwę w nauce. Może to obejmować 20-minutowe przerwy podczas dnia oraz dłuższe zajęcia, którymi możesz się cieszyć. Wyjdź na kolację z przyjaciółmi, idź do kina, weź udział w koncercie, cokolwiek, co lubisz robić w wolnym czasie, co pozwoli ci zapomnieć o egzaminach. Spędzanie trochę czasu z dala od książek sprawi, że poczujesz się bardziej odświeżony i zrelaksowany następnym razem, gdy będziesz się zastanawiał.

Ćwiczenie i wyjście na zewnątrz

Łatwo jedną z najbardziej frustrujących rzeczy związanych z sezonem egzaminacyjnym jest to, że wydaje się, że tak jak pogoda się rozjaśnia. Wykorzystaj to na swoją korzyść i wyjdź na spacer, pobiegaj lub udaj się na siłownię lub basen. Jak również utrzymanie zdrowia, ćwiczenia fizyczne są znane z tego że mogą poprawić Twój nastrój i mogą pomóc w zwiększeniu produktywności podczas przygotowań do egzaminu.

Nie słuchaj innych

Jak mówi stare powiedzenie: „Porównanie jest złodziejem radości”. Chociaż pomocne jest omawianie tematów z innymi studentami i częste wspólne odpytywanie, postaraj się nie porownywać wiedzy swojej z wiedzą innych ludzi. Prawdopodobnie dobrze sobie radzisz, a słuchanie rozmów z innymi ludźmi na temat tego, czego się nauczyli, tylko cię stresuje i może sprawić, że poczujesz się, jakbyś nie przygotował się tak dobrze, jak oni.

Porozmawiaj z kimś.

Jeśli stres dotrze do punktu, w którym jest przytłaczający i wpływa na Twoje codzienne życie, spróbuj porozmawiać z kimś na ten temat. Twój uniwersytet lub szkoła powinny posiadać usługę, dzięki której będziesz mógł porozmawiać z ludźmi o swoich problemach, a także będziesz mógł zaoferować więcej porad, jak nimi zarządzać. Jeśli wydaje się to zbyt dużym krokiem, otwórz się na członka rodziny lub przyjaciela w związku z presją, jaką czujesz. Będziesz zdumiony wiedząc, że nie jesteś sam w takim nastroju.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *